Instrumente și obiecte ajutătoare pentru observarea naturii

observarea naturii

Observarea naturii este o activitate relaxantă care ne oferă ocazia de a ne folosi simţurile pentru a privi, asculta, mirosi şi aprecia ceea ce ne înconjoară.

Cu instrumentele necesare putem admira păsările, animalele, plantele sau copacii, ziua sau noaptea, bucurându-ne de momente incredibil de plăcute. Abilitatea de a observa natura se poate dezvolta şi oferă oportunitatea de a ne conecta cu viaţa şi a lăsa deoparte grijile cotidiene, cel puţin pentru o vreme.

Iată de ce instrumente şi obiecte ajutătoare ai avea nevoie pentru a observa natura.

Binoclurile

Dacă eşti interesat să observi şi să identifici păsările, binoclurile sau binoculars, sunt extrem de importante. Acestea îţi oferă ofere şansa de a urmări de la distanţă diverse păsări sau animale şi sunt absolut necesar pentru a putea identifica detaliile acestora – formă, culoare, comportament, penaj, etc.

Lupele

Pentru a vedea în detaliu flori sau insecte care sunt aproape, lupa poate fi şi ea utilă. Cu ajutorul acesteia vei putea identifica mult mai uşor caracteristicile, structura sau textura plantelor sau a insectelor mici şi mari. Multe din acestea nu se pot observa cu ochiul liber, de aceea , dacă vrei să devii un bun observator al naturii, nu uita să te utilezi şi cu o lupă.

Instrumente pentru vederea nocturnă

Sunt specii de animale, precum bufniţa sau liliacul, active doar pe timpul nopţii. De aceea, pentru a le putea urmări vei avea nevoie de instrumente pentru night vision, precum binoclurile, monoclurile cu viziune nocturnă şi facilitatea de filmare şi fotografiere, camerele nocturne, lanterne cu lumină invizibilă, etc. Numai cu aceste instrumente poţi deveni un bun observator pentru fauna activă noaptea şi vei avea experienţe incredibile.

Camerele de vânătoare

Dacă iubeşti natura şi nu vrei să intervii în ciclul vieţii, adică nu vrei să foloseşti o armă, să ştii că poţi vâna şi cu o cameră de observare. De data aceasta, însă, vânătoarea ta constă în observarea discretă a obiceiurilor animalelor, pe timp de zi sau de noapte, fără a interfera cu obiectul de studiu. Cea mai simplă cale pentru a face acest lucru este prin folosirea unei photo trap, adică o cameră de vânătoare.

Aceasta permite urmărirea faunei în orice condiţii de vreme şi la orice oră din zi şi din noapte. Pe fotografiile realizate de această cameră sunt menţionate ora, data şi chiar şi temperatura. Este dispozitivul ideal pentru condiţii extreme, iar fotografiile se pot trimite pe email sau prin mesaje pe telefon.

Un jurnal de observaţii

Pentru a fi un bun observator al naturii, care îţi va oferi informaţii variate şi în număr copleşitor, este absolut necesar să ai la îndemână un jurnal destinat observaţiilor personale. Acesta este un carneţel cu coperţi groase în care tu poţi nota ceea ce ai remarcat, poţi realiza mici desene, sau chiar poţi lipi diverse fotografii realizate în teren.

Un ghid al naturii

Dacă eşti observator de păsări, un ghid cu toate speciile de păsări va fi util pentru a le recunoaşte mai uşor, chiar la faţa locului. Acelaşi lucru este valabil şi pentru cei care observă fluturii, arborii sau flora.

Sursă: agenția SeoPower