Dublă explorare aproape de București

Adrian Nartea și noul Land Rover Defender ne-au deschis drumul într-o dublă explorare aproape de București: am aflat povestea forturilor de apărare care încercuiesc capitala și ne-am aventurat pe drumurile care mărginesc Parcul Natural Comana.

Pe urmele generalului belgian Henri Alexis Brialmont

Puțini din cei care tranzitează centura Bucureștiului se gândesc că la doar câțiva zeci de metri, dincolo de vegetația bogată și drumurile greu accesibile se ascund o serie de construcții impunătoare, care cândva ar fi trebuit să țină la distanță orice armată care s-ar fi apropiat de oraș.

Centura de fortificații din jurul Bucureștiului poartă semnătura unui valoros inginer militar, belgianul Henri Alexis Brialmont și a fost construită în perioada 1884 – 1899 (ultimele finisaje s-au făcut până spre 1903).

“Ideea unor forturi care să apere capitala a fost ridicată în timpul domniei lui Alexandru Ioan Cuza, doar că el nu a apucat niciodată să o ducă la capăt. Îi urmează Carol I, mai întâi principe, apoi rege, care, în urma războiului de independență din 1877 reia ideea unor fortificații care să apere orașul. România avea nevoie să se desprindă de influențele otomane, iar capitala Țărilor Române avea nevoie de un sistem defensiv comparabil cu cel al capitalelor europene mai dezvoltate”, povestește Mircea Constantin, ghid Local Hosts, care a studiat mult timp istoria acestor locuri.

Așa că, în 1882, Carol I îl invită în țară pe generalului belgian Henri Alexis Brialmont care avea o bogată experiență în planificarea și gestionarea unor astfel de proiecte. El proiectase cu succes fortificații similare pentru orașe precum Namur, Anvers sau Liege. Și chiar dacă guvernul belgian de la acea vreme nu i-a acordat permisiunea de a veni la noi în calitatea lui oficială, el a ales totuși să vină ca civil, ceea ce nu a fost deloc pe placul oficialilor belgieni.

18 forturi și 18 baterii au fost construite după planurile lui Henri Alexis Brialmont, la o distanță de aproximativ 2 km între ele și 8 km de oraș (la acea vreme). Lucrările au ținut pasul cu schimbările care se petreceau la acea vreme, spre exemplu, Brialmont nu s-a ferit să modifice planurile de construcție atunci când apărut obuzul-mină. În paralel, s-au construit centura și o cale ferată, iar astfel lucrările au înaintat mai repede.

A fost un proiect foarte interesant și foarte scump, care practic a influențat dezvoltarea urbană și a desenat centura de azi din jurul Bucureștiului. Totuși, centura de fortificații a Bucureștiului nu a fost folosită niciodată.

“Ca de obicei, noi am ajuns iar târziu la petrecere. Până au ajuns la final cu lucrările și să inaugureze proiectul și-au dat seama că ajunsese inutil, pentru că scenariul în care veneau turcii cu iatagane și săgeți, nu prea mai era de actualitate”, mai adaugă Mircea Constantin.

Forturile din jurul Bucureștiului: Fortul I Chitila, Fortul II Mogoșoaia, Fortul III Otopeni, Fortul IV Tunari, Fortul V Ștefănești, Fortul VI Afumați, Fortul VII Pantelimon, Fortul VIII Cernica, Fortul IX Cățelu, Fortul X Leurdeni, Fortul XI Popești, Fortul XII Berceni, Fortul XIII Jilava, Fortul XIV Broscărei, Fortul XV Măgurele, Fortul XVI Bragadiru, Fortul XVII Domnești, Fortul XVIII Chiajna.

Bateriile intermediare: Bateria 1 – 2, Bateria 2 – 3 (explodată), Bateria 3 – 4, Bateria 4 – 5, Bateria 5 – 6, Bateria 6 – 7, Bateria 7 – 8, Bateria 8 – 9 (dispărută), Bateria 9 – 10, Bateria 10 – 11, Bateria 11 – 12, Bateria 12 – 13, Bateria 13 – 14, Bateria 14 – 15, Bateria 15 – 16, Bateria 16 – 17 (explodată), Bateria 17 – 18, Bateria 18 – 1 (explodat).

Există exemple similare în Belgia, Olanda, chiar și Franța, unde aceste vechi forturi au căpătat o utilitate pentru oraș și comunitate, fiind transformate în centre culturale, cluburi, restaurante, spații de evenimente.

Cu multă muncă, bani și voință, acest lucru ar fi posibil și la noi.

Land Rover Defender, deschizător de drumuri în explorarea noastră

Deschizători de drumuri în această explorare, ne-au fost Adrian Nartea și noul Land Rover Defender, câștigător al World Car Design of the Year 2021, în cadrul competiției World Car Awards. Premiul răsplătește standardele  înalte de inovație tehnică și design, care depășesc tiparele convenționale, ale unei mașini noi.

În ultimele șase luni, Land Rover Defender mi-a lărgit limitele și m-a provocat să descopăr drumuri noi, pe care poți ajunge doar cu o astfel de mașină. Când eram la bunici treceam prin râuri și pârâuri cu calul, iar acum mi-am zis hai să vedem ce fac 240 de cai, pentru că atât are această mașină. Este o într-adevăr o mașină care îți schimbă perspectivele, ne-a spus Adi Nartea.

Land Rover Defender ne-a oferit o experiență plină de satisfacții la volan și confort superior la drum, pe orice teren.
Plafonul este prevăzut cu geamurile „alpine lights”, au fost păstrate ușa spate cu balamale laterale și roata de rezervă poziționată pe aceasta.

O atitudine care exprimă motivație și verticalitate

Trăsăturile caracteristice ale modelului Defender au fost reimaginate de proiectanții Land Rover, care au reușit să îi imprime astfel o atitudine care exprimă motivație și verticalitate. Silueta iconică îl face ușor de recunoscut, iar interiorul minimalist și practic îl face potrivit pentru orice tip de personalitate.

Am făcut multe drumuri prin țară cu mașina aceasta, pe la munte, pe unele dintre cele mai frumoase terenuri accidentate de la noi, unde și-a etalat pe deplin toate calitățile. Și este foarte potrivită pentru familia mea: am loc destul în spate pentru scaunele de mașină ale copiilor și un loc pentru cățel, ne-a mai spus Adrian Nartea.

Silueta iconică îl face ușor de recunoscut.

Iar dacă noul Land Rover Defender ți-a deschis și ție apetitul pentru aventură, iată câteva date tehnice care îl definesc:

  • Puterea, controlul și eficiența sunt garantate de motoarele avansate Ingenium pe benzină și motorină (mai ecologice).
  • Motorizările Plug-in Hybrid (PHEV) asigură o autonomie de 43 km în modul complet electric.
  • Motorul puternic V8 supraalimentat oferă familiei Defender noi niveluri de performanță și implicare a conducătorului auto.

Registrul tehnologic al modelului Defender înalță ștacheta în domeniul rezistenței pe teren accidentat și al confortului pe drumuri amenajate. Instalate pe platforma solidă de aluminiu D7x a Land Rover – cel mai rigid șasiu al mărcii – tehnologiile avansate specifice vehiculelor de teren și motorizările ultramoderne asigură capabilități imbatabile.

Familia Defender cuprinde acum versiunile Defender 90 și Defender 110, precum și variantele comerciale 90 și 110 Hard Top. De la lansare, Defender a câștigat peste 50 de distincții internaționale, printre care Top Gear’s 2020 Car of the Year, MotorTrend’s 2021 SUV of the Year și Autocar’s Best SUV 2020.

*Conținut sponsorizat, realizat în parteneriat cu Land Rover Defender*

Citește și

Land Rover Defender, 2021 World Car Design of the Year

Cap compas Orşova

Land Rover Defender, mașina anului 2021 pentru femei

1 Trackback / Pingback

  1. Dubl? explorare aproape de Bucure?ti - Land Rover News

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată


*