Sustenabilitatea poate fi o abordare de business

Având această mentalitate puternică, ce pornește din business și din efortul întregii echipe, Kaufland România a dezvoltat o serie de proiecte care i-au adus în ultimii 3 ani distincția de cea mai sustenabilă companie din România, conform studiului CSR Index. Iată care sunt câteva dintre proiectele care fac ca sustenabilitatea să fie o abordare de business.

O companie responsabilă este conștientă de importanța și influența pe care le au acțiunile sale asupra mediului înconjurător. De aceea, printr-o serie de tehnologii eficiente energetic și proiecte de gestionare responsabilă a resurselor naturale, Kaufland încearcă să reducă cât mai mult amprenta de carbon a magazinelor sale asupra mediului. Un viitor mai curat și mai echilibrat se creionează zi de zi la Kaufland, iar acest lucru este vizibil chiar din parcarea hypermarketului, unde zi de zi vin zeci de clienți cu mașini electrice pentru a le realimenta. De aici, compania contribuie la dezvoltarea unei infrastructuri sustenabile pentru România.

spune Marco Hößl, CEO Kaufland România și Republica Moldova

„Vrem să cultivăm un model în care să arătăm că sustenabilitatea poate fi o abordare de business. Aceasta este filosofia cu care am crescut la Kaufland România și pe care vrem să o dăm mai departe. Primul pas este să înțelegem impactul oricărei decizii pe care o luăm pentru cei din jur – pentru oameni, mediu sau comunitate. Sustenabilitatea înseamnă respect față de cei din jur. Este ca atunci când intri în casă și te descalți, ca să nu o murdărești, fiindcă știi că este a ta. Așa și cu planeta, să avem grijă de ea, este casa noastră. Agenda sustenabilității e rescrisă în fiecare an și pot spune că acum pe prima pagină stau trei aspecte: (1) nevoia de a fi solidari și responsabili față de ceilalți. (2) nevoia de a reutiliza și de a consuma mai conștient. (3) nevoia de a investi în inovații cu valoare pe termen lung, care au grijă de noi, de cei din jur și de casa noastră, planeta”, spune Marco Hößl, CEO Kaufland România și Republica Moldova.

Angajații Kaufland din Barbu Văcărescu își petrec deseori pauzele printre florile și legumele plantate pe terasă. Prin proiectul Grădinescu – o serie de grădini amplasate în parcări, pe acoperișuri și în școli –, compania a urmărit transformarea unor spații nefolosite în oaze verzi.
Grădinile din Barbu Văcărescu sunt pline de flori și legume. Katharina Scheidereiter, CSR Manager, culege câteva flori de ceapă.

Cei care se gândeau să opteze pentru o mașină electrică nepoluantă se confruntau cu principala provocare a autonomiei de deplasare, așa că, acum patru ani, prin parteneriatul cu Renovatio, Kaufland a pus bazele primei rețele publice de stații de realimentare a mașinilor electrice din România. Rețeaua fost extinsă constant, iar în prezentare o acoperire de 25 de orașe, care traversează toată țara, ba, mai mult, leagă România de Republica Moldova. Rețeaua le permite utilizatorilor de mașini electrice să se deplaseze cu mașini electrice sau hibride pe următoarele coridoare: Constanța – București – Sibiu – Timișoara – Arad (finalizat în 2016); București – Ploiești – Brașov – Târgu Mureș – Cluj-Napoca – Oradea (finalizat în 2017); București – Buzău – Focșani – Bacău – Iași – Chișinău (finalizat în 2020).

Stațiile de tip Fast Charge oferă încărcare rapidă prin 3 tipuri de prize: CCS și ChaDeMo (DC până la 50 KW), cât și încărcare normală cu priză Type 2 (AC până la 22 KW).
Valer Hancaș, Director Comunicare & Corporate Affairs Kaufland România, folosește una dintre stațiile de realimentare din parcarea Kaufland Barbu Văcărescu.

Cele 25 de stații de încărcare operate de către Renovatio e-charge pot fi accesate în baza unui cupon Kaufland pe care clienții îl primesc automat în contul din aplicația e-charge. Cel mai important beneficiu pentru utilizatorii de vehicule electrice este posibilitatea de încărcare în regim fast charge (0-80% din capacitatea bateriei în mai puțin de o oră). Stațiile deservesc toate tipurile de vehicule 100% electrice și hibride plug-in, atât pentru standardele de încărcare rapidă (CHAdeMO și CCS) la o putere de maxim 50 kW, cât și pentru încărcare în curent alternativ (type 2) la o putere de 22 kWh.

,,De la inaugurarea primei rețele publice de încărcare rapidă a mașinilor electrice din România, acum patru ani, pusă la dispoziție de Kaufland, am construit an de an rețeaua, ajungând cu această extindere la o acoperire de 25 de orașe. Autonomia în deplasarea cu mașini eco înseamnă viitor.

La început, visul nostru era să avem rute care traversează România. Am obținut acest lucru, iar acum, patru ani mai târziu, ne extindem rețeaua la nivel internațional, în premieră, dezvoltând un cordon de transport ecologic între București și Chișinău. Suntem cu totul dedicați dezvoltării sustenabile și în tot ceea ce facem sprijinim comunitatea să se bucure de un viitor mai aproape”, spune Valer Hancaș, Director Comunicare & Corporate Affairs Kaufland România.

Automatele de reciclare pot fi folosite de clienți fără asistență. În prezent, există 50 de astfel de aparate în magazinele Kaufland din țară.

Cum funcționează aparatul automat de reciclare

Pentru a fi acceptate de aparat, introdu recipientele cât mai curate, nedeteriorate și goale. Poți depune orice combinație din cele trei tipuri de ambalaje acceptate – PET, sticlă sau aluminiu. Pentru a primi cuponul valoric de discount, recipiente depuse trebuie să fie multiplu de cinci; la mai puțin de cinci ambalaje, automatul eliberează un cupon fără valoare. Poți utiliza mai multe cupoane pe același bon fiscal de cumpărături, dar fiecare cupon poate fi folosit în combinație cu un singur produs.

Magazinul este locul unde cumperi, dar și reciclezi responsabil

Infrastructura de 50 de automate de reciclare, care folosește tehnologie de ultimă generație, a fost creată astfel încât magazinul să nu fie doar locul de unde cumperi, dar și unde reciclezi responsabil. Astfel, PET-urile de până la 3 litri, sticla și dozele de aluminiu de până la 1 litru pot fi reciclate de clienți, care sunt ulterior răsplătiți cu o sumă de bani, oferită sub formă de cupon de reducere ce poate fi folosit în magazin. La fiecare cinci ambalaje depuse, indiferent de tipul lor, aparatul va elibera automat un cupon de discount la achiziționarea unor produse selectate în acest sens.

„Sustenabilitatea este parte din ADN-ul companiei Kaufland și de aceea suntem permanent preocupați să găsim noi și noi soluții de a eficientiza procesele, luând în calcul toți pilonii sustenabilității – mediu, social și economic. Reciclarea deșeurilor reprezintă un mod important de a limita emisiile de CO2 și de a reduce poluarea, un scop esențial pe agenda noastră și pentru care avem tot mai multe inițiative”, mai spune Valer Hancaș.

Rolul tehnologiei este crucial în coregrafia fluxurilor de marfă. Toate activitățile în depozit se bazează astăzi pe sisteme inteligente de prelucrare electronică a informației. Câteva dintre ele sunt: sistemul referențial pentru optimizarea procesului recepție/depozitare care are algoritmi complecși de determinare a rampei de descărcare în funcție de zona de depozitare și preluare a mărfii, sistemul Pick by Voice ce ghidează colegii care prelucrează marfa pentru magazine, sistemul integrat de planificare a transporturilor, care folosește algoritmi de optimizare a volumului și greutății fiecărui camion. Toate activitățile și procesele companiei au în componență responsabilitatea față de mediul înconjurător, iar proiectele inițiate de Kaufland România, dar și răspunsul pozitiv al clienților, arată că sustenabilitatea poate să fie o abordare de business.

REset Plastic, o strategie antiplastic

Deșeurile din plastic și impactul lor asupra planetei reprezintă o reală amenințare pentru viitorul planetei. Din cele 6,3 miliarde de tone de deșeuri din plastic produse de omenire până în 2015, 79% au ajuns în mediul înconjurător. În acest ritm, putem ajunge ca până în 2050 să avem nu mai puțin de 12 miliarde de tone de deșeuri care poluează natura și oceanele. Cum încetinește Kaufland ritmul? Printr-o amplă strategie antiplastic, REset Plastic, care are trei obiective majore: evitarea consumului de plastic, îmbunătățirea reciclabilității materialelor și încurajarea adoptării ambalajelor sustenabile. Compania a reușit să elimine peste 90% din materialele consumabile de plastic de unică folosință și să le înlocuiască cu materiale 100% biodegradabile sau compostabile, prietenoase cu mediul înconjurător. Având în compoziție trestie de zahăr sau amidon de porumb, materialele biodegradabile se descompun sub acțiunea microorganismelor, iar cele compostabile sunt automat biodegradabile.

În premieră, anul trecut, compania a delistat pungile de unică folosință de la raioanele fructe-legume, care erau oferite gratuit și, prin urmare, folosite excesiv de clienți. A fost primul retailer care a pornit acest demers și chiar a reușit să schimbe obiceiul clienților de a risipi pungile de unică folosință. Pentru a descuraja inclusiv consumul de pungi biodegradabile, acestea au un preț simbolic de 10 bani. Iar pentru a cântări și ulterior cumpăra fructele și legumele din magazinele Kaufland, alternativele sunt destule. Fie pot fi puse direct pe cântar, fie într-o pungă reutilizabilă adusă de acasă sau într-un săculeț reutilizabil de la raion, fie în punga biodegradabilă din magazin. Acest demers, completat de mesajele de responsabilizare de la raioane prin care clienții sunt îndemnați să nu folosească plasticul, a adus rezultate pozitive în rândul clienților, care la doar două luni de la lansare, au utilizat cu 65% mai puține pungi.

Viitorul înseamnă reutilizare! Schimbările sunt implementate și în cadrul raioanelor de brutărie, la vitrinele cu servire asistată, unde articolele consumabile (ambalaje, folii etc.) sunt 100% biodegradabile și au certificarea TUV Home OK Compost, adică pot fi compostate acasă, nu neapărat industrial. Dar nu doar pungile de plastic au fost delistate, ci și articolele marcă proprie din plastic precum bețișoarele pentru urechi, paiele și vesela de unică folosință din plastic care au fost și ele înlocuite în toate țările cu alternative ecologice prietenoase cu mediul înconjurător.

Grill-ul Kaufland Barbu Văcărescu este 100% fără plastic, astfel că toate ambalajele (pungi, tacâmuri, caserole, tăvițe, sosiere și altele), precum și consumabilele sunt confecționate din materiale biodegradabile.

De asemenea, și sacii de gunoi din parcare au fost înlocuiți cu alternative sustenabile, iar la Grill-ul Kaufland Barbu Văcărescu toate ambalajele (pungi, tacâmuri, caserole, tăvițe, sosiere și altele), precum și consumabilele sunt confecționate din materiale biodegradabile. Prin urmare, Grill-ul Kaufland Barbu Văcărescu este 100% fără plastic, astfel încât costul asumat de Kaufland România pentru ca articolele consumabile folosite în magazin să fie sustenabile (biodegradabile și compostabile), e de patru ori mai mare. Investiția companiei ajunge astfel la aproximativ 300.000 euro pe an.

Un depozit tip „Silo” cu tehnologie Viastore

O etapă esențială în procesul de reciclare îl constituie sortarea diverselor tipuri de deșeuri reciclabile, la locul unde acestea sunt produse. Astfel că, inovațiile sustenabile se regăsesc de asemenea și în cele două depozite logistice din Ploiești și Turda, unde lucrează aproximativ 1.300 de colegi. Aici, toate materialele de ambalare sunt reciclate: cartonul se presează prin sistemul DIXI, iar plasticul reciclat are sub 2% impurități, europaleții sunt refolosiți, fiind sortați și, dacă este cazul, reparați cu ajutorul unei stații speciale. Datorită tehnologiei performante de presare, Kaufland are în prezent cea mai bună calitate a plasticului reciclat din România. Acest lucru îi permite companiei nu doar să atingă cotele de reciclare, dar să și livreze deșeurile reciclate de plastic cu impurități sub 2% direct către fabrici, obținând un grad foarte mare de revalorificare. Rolul logisticii este să colecteze de la magazine toate deșeurile reciclabile, să le gestioneze, să le valorifice din punct de vedere economic și social și să obțină certificatele de reciclare necesare îndeplinirii țintelor de sustenabilitate. Depozitul de tip „Silo” cu tehnologie Viastore, care are o capacitate de stocare de 32.000 paleți și poate procesa automat 100 de intrări/ieșiri pe oră este cel mai mare depozit automatizat de acest fel din România și printre cele mai mari în Europa de Est.

Consumul excesiv de plastic dăunează grav naturii, de aceea Kaufland România a introdus în premieră în magazine un sistem nou de colectare a flacoanelor goale de produse de igienă sau de curățenie, care vor fi reciclate. Pentru a încuraja comportamentul eco, clienții care aduc ambalaje goale pentru reciclare primesc cupoane de reducere de 50% pentru achiziționarea de produse noi de îngrijire.

Știai că…

• Până în 2050, oceanele ar putea conține mai mult plastic decât pești.
• Doar 9% din plasticul produs vreodată a fost reciclat.
• Un om înghite aproximativ 50.000 de microparticule de plastic pe an, echivalentul a 5 grame pe săptămână.
• Marea Neagră este cea mai poluată din Europa, având peste 83% deșeuri din plastic.

Află mai multe despre această inițiativă pe

#Standforthefuture #nepasadeviitor #Kaufland

Partner Content for Kaufland

Be the first to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată


*