Redută a sihaștrilor, Mănăstirea Simonos Petras a fost fondată în 1257, la peste 245 m deasupra Mării Egee. Este una dintre cele 20 de mănăstiri din peninsula muntoasă, un loc popular de pelerinaj numit uneori Tibetul creștin. Foto: Travis Dove

Muntele Athos

December 8, 2009 National Geographic 1

Sfânta Peninsulă Muntele Athos iese cu mai bine de 50 km în Marea Egee, ca un apendice care se luptă să se desprindă de corpul laic al Greciei nord-estice. De aproximativ un mileniu, aici locuiește o comunitate de călugări ortodocși care se ține departe de toate, în afară de Dumnezeu.

[…]

Polenul a dus la o diversificare exploziva a plantelor, transformand o planeta maronie intr-una verde si apoi rosie, galbena, alba, portocalie etc.

Cum se imperecheaza plantele

December 8, 2009 National Geographic 0

Sunt multe lucruri pe care noi, oamenii, le avem de-a gata. Unul este, desigur, abilitatea de a umbla, de a ne tari sau chiar, incurajati de putin prea mult alcool, de a ne apropia de un reprezentant simpatic al sexului opus. Plantele n-au parte de luxul acesta.

Text: Rob Dunn

[…]

Grupuri de lemuri-ai-lui-Decken, care se gasesc doar in Vestul Madagascarului, se deplaseaza pe varfurile formatiunilor tsingy pentru a cauta hrana si a evita pradatorii. Asemenea altor lemuri, acestia traiesc probabil in grupuri familiale mici.

Labirintul de piatra

November 2, 2009 National Geographic 0

Un oras cu turnuri de calcar se inalta in Madagascarul vestic; imprejurimile ii sunt brazdate de canioane si strabatute de pesteri. Pasaje neexplorate gazduiesc unele dintre cele mai ciudate specii de pe insula – si din lume –, de la fantomaticul lemur-al-lui-Decken la o multime de reptile, insecte si plante.

Text: Neil Shea

[…]

ILUSTRATIE: RAUL MARTIN Acum 80 de milioane de ani, Deinosuchus vana la fel ca urmasul lui modern, aligatorul-american, stand la panda si cu o muscatura ca de menghina, cu care apuca un Albertosaurus de 9 m din apa de la mal si-l tara in adanc.

Regii crocodili

November 2, 2009 National Geographic 1

Crocodilul-de-Nil, un vanator de temut, perfectionat de ere de reusite si esecuri ale evolutiei. In 240 de milioane de ani, acesti pradatori si rudele lor au ajuns sa stapaneasca lumea dintre uscat si apele adanci. Dar odata cu micsorarea habitatului, multe specii de crocodilieni infrunta un viitor nesigur.

Text: Mel White

[…]

Gazela unei regine a fost pregatita pentru odihna vesnica cu aceeasi grija excesiva ca in cazul unui membru al familiei regale. Infasurata in bandaje fine, garnisite cu albastru, asezata intr-un sarcofag de lemn facut pe masura, si-a insotit stapana in mormant in jurul anului 945 i.Hr.

Animale nemuritoare

November 2, 2009 National Geographic 0

Infasurate in fasii de panza si depuse cu deferenta in locuri de odihna vesnica, mumiile animalelor contin indicii incitante despre viata si moartea in Egiptul antic.

Text: A. R. Williams

Imagine articol

Bavaria la halba

October 20, 2009 National Geographic 0

O calatorie cu masina prin Germania si Austria, spre paradisul berii, il face pe jurnalistul nostru si descopere traditiile propriei familii – si bogatiile Europei artizanale.

1 2 3 9