Mindfulness – cu ce ne ajută?

Foto: 123rf

Alexandra Bădiță, self-esteem coach, despre cum și de ce trebuie să conștientizăm prezentul aici și acum.

Trăim într-o societate dinamică, unde stresul a devenit inamicul numărul 1 al sănătății și stării de bine. Oamenii se regăsesc sub presiune în mod constant, ceea ce îi afectează atât la nivel psihic, dar și fizic. Studiile arată că atunci când organismul este supus stresului continuu, acesta își revine din ce în ce mai greu la un nivel normal. De aceea, este necesar să aducem cât mai mult în atenția celor afectați practicile de mindfulness, precum și la nivel general pentru a preveni afecțiuni fizice și psihice.

Mindfulness este o stare de conștientizare a prezentului, aici și acum. Dacă atunci când ruminăm și ne gândim obsesiv la trecut, creăm un mediu propice pentru depresie, atunci când încercăm să anticipăm viitorul și ne imaginăm scenarii negative facem loc anxietății. Prezentul este singurul moment în care putem cu adevărat să ne trăim existența. 

Origini în tradiția budistă

Deși își are originile în tradiția budistă, practica mindfulness nu contravine niciunei religii și poate fi aplicată de oricine pentru o mai bună conștientizare a momentului prezent, pentru eliberarea stresului și relaxarea circuitelor tensionate din creier.

Cea mai răspândită practică este meditația, find completată și de alte tehnici care ajută individul să se ancoreze în momentul prezent. Respirația, conectarea la simțuri și senzațiile corpului, plimbările în natură, yoga, scrierea expresivă, dezvoltarea recunoștinței și a compasiunii sunt doar câteva modalități care contribuie la întreruperea modelelor de reacție declanșate de stres. În loc să reacționăm instinctiv și în defensivă, reușim să vedem clar situațiile și să răspundem la ceea ce este, nu la ceea ce credem noi că va fi.

Rutină conștientă

Fiecare om își poate crea o rutină conștientă la început, astfel ca ulterior să adopte mindfulness în desfășurarea tuturor activităților. Mindfulness ajută și la o cunoaștere mai bună a sinelui, productivitate crescută, dezvoltarea stimei de sine, îmbunătățirea calității vieții și a relațiilor cu cei din jur. Este o modalitate de a ieși din modul automat de a parcurge ziua și a deveni conștient de propria existență, cu fiecare moment și fiecare acțiune.

Despre Alexandra Bădiță

Foto: arhiva personală

Alexandra Bădiță este Self-esteem Coach, autor al cărții ”Write Your Way To Happiness”, speaker internațional, fondator al brandului Impressivity și suporter al tehnicilor de mindfulness, pe care le predă la workshopuri și traininguri corporate.

După ce a locuit 3 ani în Londra, a revenit în România pentru a pune bazele unor proiecte dedicate dezvoltării personale.

Practica de bază în programele ei de coaching este scrierea expresivă, o modalitate de mindfulness și cunoaștere a  sinelui.

Alexandra este și Director Regional Global Woman Club Bucharest, o comunitate internațională dedicată femeilor din business și antreprenoriat pe care a adus-o din Marea Britanie.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*