Muzică fără CD

În scurta sa existenţă ca magazin on-line, de numai patru ani, iTunes a vândut piesa digitală cu numărul trei miliarde.

Iar vociferările care se aud în fundal sunt ale industriei muzicii, „Nu! Nu! Nu!“. De ani de zile, CD-urile sunt o vacă numai bună de muls. Descărcarea unui cântec pentru circa un dolar în locul cumpărării unui album nu va aduce aceleaşi beneficii în final. Când Apple şi-a lansat iPod-ul, CD-urile au început să-şi piardă fanii. În ciuda vânzărilor în scădere, compact-discurile nu sunt pe cale de dispariţie. Când interpretul preferat lansează un album pe CD, amatorii continuă să-l cumpere. Dar pentru noii artişti, opţiunea digitală e mană cerească. „Un puşti din Des Moines poate avea aceeaşi putere de distribuţie ca şi corporaţia cea mai puternică“ – spune Jeff Price, director executive al TuneCore, furnizor de muzică pentru magazinele on-line. Cine mai are nevoie de o companie de înregistrări când o piesă cu priză la public şi un videoclip pe YouTube te pot face star?

În 2006 s-a vândut muzică în valoare de 11,5 miliarde de dolari – de la viniluri pentru cunoscătorii de modă veche şi până la descărcări digitale.

Text: Marc Silver

Publicat in revista National Geographic in Ianuarie 2008



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*