Leii ucid alți lei. C-Boy își apără interesele înfruntând pericolul în fiecare zi (și noapte). Foto: Michael Nichols

Leii din Serengeti

January 15, 2014 Domnica Macri 0

În Serengeti, moartea pândește mereu, iar munca în echipă e esențială – chiar și pentru masculul superb, cu coamă neagră, numit C-Boy.

[…]

Ursul brun, regele padurilor din Romania - © WWF-Romania / Leonardo Bereczky www.wwf.ro/urs

Regele pădurii

November 21, 2013 National Geographic 0

Regele pădurii se pregătește de somn. Nu este nici foarte stresat, dar nici liniștit. A avut un an lung, lipsit de evenimente majore, fără prea multe griji.

[…]

În Bangkok, înotătoarele de rechin sunt atârnate în cârlige, invitându-i pe doritori la supă făcută din ele. Foto: Paul Hilton

Aripioare toxice

May 17, 2013 National Geographic 0

Deborah Mash, neurolog la Universitatea din Miami, a descoperit un ingredient deloc apetisant în înotătoarele a șapte specii de rechini: o neurotoxină care ar putea avea legătură cu maladii precum Parkinson, Alzheimer sau Lou Gehrig.

[…]

E. chlorotica, un melc ca o frunză de 5 cm, captează eficient lumina solară pentru fotosinteză. Clorofila din celule dă melcului culoarea verde. Foto: Nicholas Curtis, Raymond Martinez

Melci solari

March 7, 2013 National Geographic 0

Nu sunteți chiar așa de speciale. Asta le transmite plantelor molusca marină Elysia chlorotica (deasupra), care nu numai că arată ca o frunză, dar se și comportă ca atare.

Peru Foto: Stefan Austermühle

ZOOM Despicând valul

December 20, 2012 Domnica Macri 0

La 64 km spre sud-est de Lima, pe un fundal de iarnă cu mare, stânci şi cer, patru delfini sar la unison prin valuri. Alimentate de Curentul Peru, bogat în hrană, aceste ape de coastă […]

Foto: Tim Flach

Cum se scutură un câine

December 11, 2012 Catalin Gruia 0

Totul începe cu o răsucire a capului – una atât de puternică, încât provoacă oscilații cu mare viteză ale întregului corp, care împroașcă apă în toate direcțiile.

[…]

Un urs-polar este purtat vara pe un sloi plutitor în largul Arhipelagului Svalbard, din Norvegia. Gheaţa marină asigură un habitat esenţial pentru cel mai mare prădător al Arcticii, dar temperaturile în creştere creează perioade prelungite fără gheaţă, care îi pun la grea încercare pe urşi. Foto: Florian Schulz

Pe pojghiţa de gheaţă

September 17, 2012 National Geographic 0

Arctica se încălzeşte atât de repede, încât până în 2050 s-ar putea ca vara să fie lipsită de gheaţă. Şi fără platforma îngheţată pe care vânează, cum vor supravieţui urşii-polari?

[…]

Un pui pufos de pinguin are toate ingredientele genetice pentru penele şi înotătoarele specializate ale adultului. Anatomia pinguinului este neobişnuită, dar genele care o construiesc nu. (Aptenodytes patagonica, fotografiat la Fundaţia Occidentală de Zoologie a Vertebratelor) Foto: Rosamond Purcell

Aripioară sau picior

April 20, 2012 National Geographic 1

Ochi, aripi, sisteme elaborate – natura este plină de structuri care îţi taie respiraţia. Acum, cercetătorii află cum s-au format. De la minusculele făpturi marine până la insecte şi oameni, toate sunt opera aceloraşi gene care dezvăluie traseul evoluţiei, de la formele simple la cele mai sofisticate.

1 2 3 6