Salutări din Samothraki

Majoritatea românilor ajung în Grecia cu mașina. La fel am ajuns și noi în Samothraki, având volanul în mâinile experte ale unui coleg de breasă de la revista Auto Moto Sport, care a testat pe drum un Subaru XV. Foto: Costas Dumitrescu
3+1 dintr-o barcă, pe plaja Catargului din Samothraki. Foto: Costas Dumitrescu

Cu de la mine putere, declar Samothraki descoperirea anului!

Un palentolog care sapă după oase și da nas în nas cu un dinozaur viu n-ar fi putut fi mai uimit decât mine când am descoperit-o săptămâna trecută.

Grecia adevărată, de prin anii 70… Cu atât mai uimitoare cu cât azi ne-au rămas prea puține oaze de Grecie ca pe vremuri, cu mâncare dumnezeiască și ieftină, campat cu cortul de plajă în beția extatică a libertății hipioate.

E o insulă pentru care sunt gata să bag mâna în foc. Într-un articol din ediția de primăvară NG Traveler.

Majoritatea românilor ajung în Grecia cu mașina. La fel am ajuns și noi în Samothraki, având volanul în mâinile experte ale unui coleg de breasă de la revista Auto Moto Sport, care a testat pe drum un Subaru XV.

Ca acest post să nu devină un spoiler mă limitez la a vă spune doar că Samothraki este insula grecească cea mai aproape de România, cu cea mai bună mâncare, cu cei mai puțini turiști și cu cele mai mici prețuri.

Și zău că îmi tremură mâna când scriu despre ea, căci tare mi-aș dori să rămână așa. 

Veți găsi cele două povești din și despre Samothraki în ediția de primăvară a NG Traveler și cea de noiembrie a Auto Moto Sport.

Text: Cătălin Gruia
Foto: Costas Dumitrescu

 

PS: Și să adaugăm și o frază din partea AMS

„Am fost patru oameni la bordul Subaru și nu ne-am simțit deloc înghesuiți. Poate că ar fi nevoie de un portbagaj mai încăpător (are 385 litri), însă reversul medaliei este că acest crossover compact are la bord cunoscutul sistem 4×4 al constructorului  japonez: Symmetrical AWD. Iar propulsorul pe benzină de 116 CP și cutia automată CVT se achită cu brio de sarcinile trasate, fiind în primul rând neașteptat de vioaie și eficientă. Marile avantaje, în contextul unei vizite pe o insulă mai aventuroasă precum Samothraki rămân sistemul de tracțiune integrală și garda la sol de 220 mm, perfecte pentru o ședere într-un camping offline sau pentru explorări în afara drumurilor asfaltate”, spune jurnalistul Aurel Niculescu.  

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*