Tinerii români revoluționează educația, cercetarea și transporturile cu ajutorul tehnologiei

UPC prezintă câștigătorii celei de-a doua ediții a concursului Tech School.

Robotul care se poate scufunda la o adâncime mult mai mare decât cea la care un om rezistă sub apă? Enciclopedia accesibilă printr-o interfață vocală? Gadgetul care localizează accidentele? Sunt doar câteva idei de proiecte care dovedesc talentul și cunoștințele tinerilor români înscriși pe platforma UPC, Smart Nation.

 

UPC România prezintă câștigătorii celei de-a doua ediții a competiției naționale de proiecte – Tech School – ale cărei premii au o valoare totală de 25.000 de Euro. Patru idei de proiecte câștigătoare primesc din partea UPC România bugetele necesare implementării, iar o a cincea idee îi aduce inițiatorului un loc la conferința globală TED Youth 2014. Proiectele sunt grupate pe categorii de vârstă – câte una pentru categoriile de 5 – 19 ani și 20 – 24 ani și 2 pentru categoria de  11 – 14 ani.

“Tech School ne-a oferit șansa să descoperim tineri extraordinari, cu idei proaspete și curajoase, cu multă energie și dorință de a revoluționa lumea cu ajutorul tehnologiilor performante. Ne bucurăm că îi putem susține să își transforme visurile în realitate și că astfel de platforme contribuie la dezvoltarea unei generații întregi de tineri.”, declară Ariana Badin, Marketing Communication & PR Director UPC România.

La categoria 11-14 ani, cele două proiecte Tech School care au impresionat toți jurații și au obținut cele mai multe voturi sunt VoicePedia HelpDesk, realizat de Cristina Braga din Mediaș, și Arduino GPS, ai cărui autori sunt Sebastian Darmaz și Laurențiu Ciobanu, ambii din Târgoviște.

La categoria 15-19 ani, proiectul câștigător îi aparține lui Iulian Lazăr (17 ani) din Constanța, recompensat cu 7.000 de Euro. Este vorba despre Robotul subacvatic ROV1.0, care se poate scufunda la o adâncime mult mai mare decât cea la care un om rezistă sub apă.

La categoria 20-24 de ani proiectul care s-a detașat este  H.A.A.L (Human Accident Alert and Locator), un gadget de mici dimensiuni, care propune localizarea accidentelor în mod autonom. Cu ajutorul celor 7.000 de Euro și ghidat de sfaturi din partea mentorilor și a specialiștilor Tech School, Robert Coțofană în vârstă de 23 de ani, din Târgoviște, va transforma H.A.A.L într-un sistem performant de localizare a accidentelor, monitorizând în permanență accelerațiile/decelerațiile la care este supus corpul uman, avionul sau autoturismul.

Ideea unui joc tactic, pe ture,  cu un sistem de definire a caracterului și a abilităților personajelor – The Call of Syox – i-a adus lui Alexandru Bîrzanu (22 de ani), din Iași, premiul special din partea Juriului, constând în participarea la conferința globală TED Youth 2014.

Tech School este o competiție pe 5 arii ale tehnologiei – gaming, robotică, digital media, aplicații și astronomie. În acest concurs au participat tineri cu vârste cuprinse între 11 și 24 de ani, care și-au înscris pe platforma www.smartnation.ro ideile revoluționare. Acestea au fost jurizate de oameni de știință români, mentori în cadrul programului, precum Adrian Buzatu – cercetător la Universitatea din Glasgow, Scoția și membru ATLAS/CERN, Cătălina Oana Curceanu – prim-cercetător în domeniul fizicii particulelor elementare și al fizicii nucleare în cadrul Laboratori Nazionali di Frascati dell’INFN – Roma, Italia,  Adrian Dorobăț – game designer la Gameloft, Viorel Spînu – cofondator Robofun, Bogdan Florescu – cofondator Adonis Software, Ionuț Cotoi – președinte inventeaza.ro, precum și Victor Kapra – unul dintre cei mai cunoscuți și relevanți bloggeri din România pe noi tehnologii.Peste 400.000 de pasionați de tehnologie au interacționat pe platforma online în primele 6 luni de la lansare. Smart Nation a mobilizat o comunitate activă de 5.000 de utilizatori și promotori, care au generat peste 230 de proiecte în concursul Tech School. Tinerii au acces în continuare pe www.smartnation.ro la știri, tutoriale, materiale video și interviuri din aria celor mai noi tehnologii.

Informaţii suplimentare despre UPC

UPC România, una dintre cele mai mari companii de telecomunicaţii de pe piaţa locală, este lider în domeniul inovaţiei în tehnologie. Compania oferă servicii de televiziune (digitală, prin satelit şi analogică), Internet în bandă largă şi telefonie în aproximativ 200 de oraşe. Serviciile digitale oferite de UPC România îi conectează pe cei 1.188.300 de clienţi la universul digital şi le oferă experienţe uimitoare. Premierele UPC pe piaţa din România includ lansarea televiziunii digitale, a tehnologiilor HD, DVR, 3D, dar şi a internetului de mare viteza, Fiber Power 200 Mbps. UPC România este afiliată la Liberty Global, Inc. Pentru mai multe detalii, vă rugăm să vizitaţi www.upc.ro.
Liberty Global, Inc. este liderul industriei mondiale de comunicaţii prin cablu, cu operaţiuni în 14 ţări. Îi conectăm pe oameni cu lumea digitală şi le oferim posibilitatea de a descoperi şi experimenta posibilităţi nelimitate. Serviciile noastre de televiziune, Internet în bandă largă şi telefonie sunt furnizate prin intermediul unor reţele de generaţie următoare şi prin platforme inovatoare de tehnologie care conectează 24 milioane de clienţi. La 31 decembrie 2013, aceştia aveau 48 milioane de abonamente. Brandurile Liberty Global includ Virgin Media, UPC, Unitymedia Kabel BW, Telenet şi VTR. Operaţiunile noastre includ totodată şi Liberty Global Business, divizia de servicii pentru companii şi Liberty Global Ventures, fondul nostru de investiţii. 
Pentru a promova o societate digitală, Liberty Global ajută oamenii să-și  dezvolte abilitățile și încrederea de care au nevoie în mediul online. Noi facem acest lucru printr-o serie de programe care facilitează incluziunea digitală și protecția copiilor care utilizează internetul. Răspunsul nostru în fața provocării incluziunii digitale se bazează pe lărgirea accesului, îmbunătățirea abilităților și crearea de oportunități pentru indivizi și comunități, în timp ce protejarea copiilor se bazează pe educație, programe și instrumente de abilitare. Este fundamental ca abordarea noastră de lucru să fie alături de parteneri strategici, inclusiv guverne, colegii ale societății civile și industriale. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să vizitaţi www.lgi.com.

 



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*