Meșteșugarii și obiectele de artă tradiționale își dau întâlnire pe www.targuldelasat.ro

 

Asemeni oricărui târg, platforma online este un spațiu care aduce laolaltă iubitorul de artă și artizanul.

Povestea mea sau a ta este spusă prin tradiții, artă și cultură. De secole, moștenirea unui neam este transmisă din generație în generație prin mici obiecte lucrate manual și prin meștesuguri bine păstrate. Acum, autenticitatea se împletește cu ritmul unei vieți moderne și capătă contur pe platforma online www.targuldelasat.ro.

Asemeni oricărui târg, platforma online este un spațiu care aduce laolaltă iubitorul de artă și artizanul. Târgul de la sat este, de fapt, un catalog independent, finanțat din fonduri europene, care prezintă celor pasionați de arta populară românească, obiecte lucrate manual de meșteri din Romania, beneficiari ai proiectelor „Atelierul de meștesuguri” și „MADE IN RURAL”.

Aici sunt bineveniți atât meșteșugarii dornici să își prezinte mărfurile, cât și cei care prețuiesc tradiția și vor să o primească în casele lor. Create de mâinile pricepute ale artizanilor, obiectele din sticlă, lemn, piele, ceramică sau lut, instrumentele muzicale, măștile populare, micile piese de mobilier, costumele populare, țesăturile la război, obiectele decorative sau icoanele și obiectele de cult, își croiesc drum spre iubitorii de artă populară.  Mai mult decât o sinergie de tradiții,  fiecare obiect cumpărat din „Târgul de la sat” este un sprijin pentru familiile din mediul rural, astfel încât să-şi dezvolte o mică afacere cu artizanat şi, astfel, să nu mai depindă de traiul din agricultură sau să fie nevoite să emigreze.

“Târgul de la sat”, parte a proiectului MADE IN RURAL, dezvoltat de Fundaţia World Vision România, urmărește dezvoltarea economică a satelor româneşti prin revitalizarea meşteşugurilor şi susținerea antreprenoriatului. Rezultat al proiectului MADE IN RURAL, în care au fost deschise 18 ateliere de creaţie şi meşteşuguri în toate regiunile ţării, „Târgul de la sat” este deschis tuturor meșteșugarilor din România, cât și celor peste două mii de oameni care au fost ajutați să înveţe noi meserii, să se angajeze sau să-şi înceapă o mică afacere.

Catalogul online, lansat în luna octombrie 2013, a strâns încă de la lansare aproape 300 de meșteri populari din satele României, iar numărul a continuat să crească. Lunar, platforma este accesată de 7000 ori, iar produsele cele mai apreciate sunt costumele populare și țesăturile.

Cuprinse în strategii integrate de dezvoltare, meșteșugurile populare se pot transforma în branduri locale cu potențial de a revitaliza întreaga comunitate, prin atragerea turiștilor și a marilor companii.

Sprijinul susținut al artei populare poate contribui la renașterea spiritului comunitar, care odinioară însufletea și datea farmec satelor.

Poti vedea mai jos varianta integrala a documentului (click pe imagine).


 




Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*