(P) Yves Rocher plantează în România

« SĂ PLANTĂM PENTRU PLANETĂ »: Plantăm din nou în România!

În cadrul programului „Să Plantăm pentru Planetă”, Fundația Yves Rocher-Institut de France și-a luat angajamentul să planteze 100 de milioane de arbori în lumea întreagă, până în anul 2020, sprijinind proiectele de reîmpădurire ale ONG-urilor specializate. În România, marca Yves Rocher susține în mod activ acest program, astfel încât Fundația Yves Rocher s-a putut angaja pentru a doua oară alături de Asociația MaiMultVerde: 100 000 de arbori vor fi plantați până în toamna anului 2018 în apropierea orașului Videle, județul Teleorman.

2013-2015 O primă plantare realizată cu succes

În anul 2013, Fundația Yves Rocher – Institut de France s-a alăturat Asociației MaiMultVerde pentru un proiect de 100 000 de arbori plantați în perioada toamna 2013 – primăvara 2015, în Parcul Natural Comana pe raza localităților Comana și Isvoarele. 100 000 de puieți de stejar, plop, frasin și cireș au putut contribui astfel la restaurarea progresivă a centurii verzi din jurul Bucureștiului.

2016-2018 Startul unui nou angajament

În România, pădurile acoperă doar 27%* din suprafaţa ţării (față de 35% în 1990), în timp ce media europeană este de 42%. Dintre consecinţele directe ale lipsei pădurilor și ale defrișărilor masive din ultimii ani enumerăm: reducerea biodiversității (număr de specii și de exemplare), creșterea suprafeței terenurilor degradate, intensificarea fenomenelor extreme (alunecări de teren, inundații, viscoliri, deșertificare), valori mult peste mediile admise în ceea ce privește poluarea aerului cu micro-particule în apropierea orașelor. Toate acestea conduc la efecte nocive asupra mediului, dar și asupra sănătății populației.

În scopul diminuării impactului de mediu și social al lipsei pădurilor în zonă, Fundația Yves Rocher, compania Yves Rocher România și Asociația MaiMultVerde au iniţiat un proiect de plantare a 100.000 de arbori în vecinătatea orașului Videle din județul Teleorman.

Situat la doar 70 km de Bucureşti, în judeţul Teleorman, orașul Videle se confruntă de ani buni cu problema degradării solurilor și cu alunecările de teren care se apropie treptat de casele localnicilor. Zona a fost în perioada comunistă intens defrișată pentru a face loc exploatărilor agricole. După 1990 amenajările agricole au fost desființate, iar terenurile au intrat într-un proces de degradare accelerat. În prezent este nevoie de intervenție rapidă prin plantări cu scop de fixare a solurilor.

100 000 de arbori vor fi așadar plantați, pregătirile terenurilor începând în toamna anului 2016, cu obiectivul finalizării plantărilor până în toamna 2018. 5 parcele reprezentând un total de 13 hectare vor fi astfel reîmpădurite, speciile alese fiind acelea care se adaptează cel mai bine la mediul local, în special salcâm, cer (o varietate de stejar) și frasin.

În chiar primăvara acestui an, plantările au debutat:

Primii 30 000 de puieți din specia salcâm au fost plantați în primele luni ale anului de Asociația MaiMultVerde, cu sprijinul populației locale.

2 000 de puieți de salcâm au fost adițional plantați în luna aprilie de echipele Yves Rocher România, în prezenta Directorului Fundației Yves Rocher, dl. Claude Fromageot.

Fundația Yves Rocher-Institut de France a fost creată pentru o amprentă pozitivă în anul 1991 de Jacques Rocher, fiul domnului Yves Rocher. Pionieră a unei ecologii umaniste și universale, Fundația Yves Rocher este angajată în slujba biodiversității: prin susținerea femeilor ce acționează în beneficiul comunităților lor cu premiul Terre de Femmes, prin conservarea speciilor vegetale, prin susținerea fotografilor ce pun în lumină starea planetei noastre, și prin plantările de arbori în toate colțurile lumii.

Încă din momentul înființării sale în anul 2008, Asociația MaiMultVerde și-a asumat misiunea de a construi o nouă cultură a responsabilității și a voluntariatului pentru mediu în România, prin diverse activități precum: plantarea de arbori, gestiunea deșeurilor, implementarea primului sistem de bike-sharing din România, sau organizarea primei gale de strângere de fonduri pentru proiecte de mediu, Gala  Verde.