Școlile de vară stimulează curiozitatea științifică a copiilor

Foto: 123rf

Cu puțin timp înainte de începerea școlii, muzeele din București organizează o serie de scurte școli de vară care își propun să stimuleze curiozitatea științifică a celor mici. Cursurile, cu o durată de cinci zile sau chiar o singură zi, sunt interactive și aplicate.

Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa” are pregătite pentru această perioadă două module ale Școlii de Vară de la Antipa.

Reptile sau păsări? O călătorie în timp pentru a cunoaște cele mai mari animale care au trăit vreodată, dinozaurii

Cu milioane de ani în urmă, locul pe care azi îl numim București se afla pe fundul unui vast ocean tropical, iar întreg Pământul era dominat de reptile, cele mai multe dintre ele având dimensiuni gigantice. Dar oare dinozaurii erau doar niște reptile ajunse la proporții uriașe, sau povestea este mai complicată decât atât? Și chiar au dispărut toți dinozaurii la sfârșitul Perioadei Cretatice? Iar dacă într-adevăr au dispărut, care să fi fost cauza acestui cataclism? Dr. Tiberiu Săhlean le va răspunde celor mici la aceste întrebări fascinante și îi va introduce în lumea viețuitoarelor de altădată.

Perioada: 28 august – 1 septembrie 2017
Orar: 10:15 – 12:15
Preț: 150 lei, 250 lei pentru doi frați
Vârsta de participare: 9 – 14 ani
Adresa: Șoseaua Pavel Dimitrievici Kiseleff 1, București

Expediție în lumea crustaceelor

O incursiune în lumea crustaceelor mărunte, de-a lungul căreia cei mici vor afla de la Dr. Ana-Maria Petrescu care este rolul crustaceelor în ecosferă, cum își construiesc ascunzătorile și cum își cresc puii. Pe parcursul cursului participanții vor avea ocazia să vadă crustaceele cu căsuță, cu minunatele pâlpâiri luminescente, creveții-zână cu aspectul lor diafan, agitații purici de apă, ori paguri pășind gingaș pe firicele de nisip, antene curioase și piciorușe firave pierzându-se în pădurile de alge.

Perioada: 4 – 8 septembrie 2017
Orar: 10:15 – 12:15
Preț: 150 lei, 250 lei pentru doi frați
Vârsta de participare: 9 – 14 ani
Adresa: Șoseaua Pavel Dimitrievici Kiseleff 1, București

Școala de astronomie în planetariu

În întunericul artificial al planetariul Observatorului Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”, copiii vor afla detalii despre lumea stelelor și a planetelor, alături de Adriana Șonka, coordonatorul Observatorului.

Perioada: 27 august 2017
Orar: 11:00
Preț: 10 lei / copil
Vârsta de participare: 7 – 14 ani
Adresa: Bulevardul Lascăr Catargiu nr. 21, București

Foto: MNIR

Dacii și romanii la Muzeul Național de Istorie a României

Prin intermediul unei călătorii în antichitate, copiii vor putea înțelege două evenimente importante pentru istoria noastră, războaiele dintre daci și romani, din 101-102, 105-106. Alături de un nobil dac și un legionar roman, vor descoperi povestea sculptată în piatră pe Copia Columnei lui Traian, iar apoi, în cadrul unui atelier vor confecționa din carton însemne dacice și romane.

Atelierele organizate la Muzeul Național de Istorie a României mai cuprind tematici precum: Simboluri al strămoșillor noștri, Heraldica pe înțelesul copiilor sau România în Marele Război.

Perioada: oricând, cu un necesar de minim 10 participanți