(P) RIGENERA, un tratament de ultimă generație

De aproape un deceniu, STEM SURE le oferă românilor acces la cele mai noi servicii de biotehnologie, acum printr-una dintre cele mai performante bănci de celule stem din Europa – BIOVAULT, Marea Britanie, acreditată JACIE, cu un istoric impresionant de transplanturi și proiecte de cercetare privind procesarea și stocarea de celule stem.

Începând din decembrie 2018, STEM SURE oferă însă și primul tratament din România cu celule stem specializate. Îi explică utilizările și performanțele Dr. Bogdan Ivănescu:

Ce înseamnă tratament cu celule specializate?

Când ai o leziune, procesul de vindecare are în mod normal două etape: regenerare și cicatrizare. Dar când faci o intervenție pe cord la un copil aflat încă în burta mamei, constați că regula nu prea se mai aplică: copilul se poate naște fără nicio cicatrice, pentru că celulele stem tinere produc regenerare absolută, fără cicatrizare. Ei bine, noi încercăm sa replicăm acest proces uluitor cu ajutorul celulelor stem… printr-o metodă specială.

În ce situații se aplică metoda?

Este recomandată în afecțiuni ale pielii cicatrice, arsuri, escare, picior diabetic , în artroze, necroze, tendinite, rupturi de ligamente și tendoane, în alopecie, dacă nu este una totală (se recoltează țesut din zona piloasă), acnee, lipofilling (celulele stem produc vase de neoformație ce permit păstrarea volumului grefei). În toate aceste situații, celulele stem sunt puse la lucru și regenerează tot țesutul, adică produc un țesut identic cu cel adiacent.

De unde celule stem?

Celulele embrionare sunt destinate cercetării, cele tinere, recoltate la naștere din cordonul ombilical, sunt încă nediferențiate. De aceea, noi mizăm pe cele diferențiate, care și-au decis deja viitorul prin localizarea într-un anumit tip de țesut. Preferăm să le colectăm direct din țesutul respectiv, făcând în felul acesta un transplant omolog (de piele pentru piele, de exemplu) și autolog (donatorul este și primitorul), ceea ce înseamnă că nu există contraindicații și limite de vârstă.

Ce e revoluționar e că noi tratăm cu 1 mm2 de țesut o cicatrice de 200 mm2. Cu RIGENERA reușim chestia asta incredibilă. La o arsură de 10 cm2 ar trebui sa iau 10 cm2 de piele de undeva, iar noi folosim de 20 de ori mai puțină, zona de recoltare fiind practic invizibilă în final. Pentru tratamentul artrozei, de exemplu, folosim o zonă de cartilaj auricular de doar 3 mm2. Recoltările se fac cu o simplă anestezie locală.

Ce e special la metoda RIGENERA și cum funcționează?

Ce e absolut fenomenal la noua metodă e simplitatea ei genială. Până acum, celulele stem se extrăgeau prin separare enzimatică, cu problema că era mai costisitoare și într-o măsură distrugea matricea celulară, lăsând parte din celulele extrase impotente funcțional, suficient cât să diminueze rezultatele. Matricea celulară e, dacă vreți, partea care conține receptorii și integrinele, „vocea” prin care celulele stem comunică cu alte celule din țesutul în care au fost transplantate. Deci, după separarea enzimatică, celula era vie, dar neputând comunica cu restul țesutului, era expusă atacurilor macrofagelor, care, neprimind răspuns, o omorau.

Noi folosim o metodă nu chimică, ci mecanică, așa-numita „dezagregare celulară”. Pui țesutul recoltat în dispozitivul numit RIGENERACONS, care, prin rotația celor 600 de lame delimitând 100 de orificii de 80 de microni, colectează celule stem, care sunt cam de trei ori mai mici decât celulele adulte.

Dispozitivul RIGENERACONS extrage din țesut celule stem pentru aplicare imediată.

Ce se concentrează în kitul RIGENERA sunt de fapt niște microgrefe, iar frumusețea e că se folosesc imediat, pentru că nu necesită decât ser fiziologic și o seringă. Se injectează în plagă, în cicatrice sau în jurul ei, ori se aplică direct pe țesutul afectat, cu un burete de colagen.

Prețul unui tratament complet începe de la 1.200-1.500 de euro, în funcție de dimensiunea zonei tratate sau de severitatea afecțiunii.