Standarde pentru decarbonizarea transportului rutier

Foto: 123rf

Transportatorii și retailerii români cer liderilor europeni și statelor membre să introducă standarde ambițioase de reducere a emisiilor pentru camioane ca parte esențială a decarbonizării transportului rutier.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), Metro și Profi se alătură semnatarilor unei scrisori deschise din partea sectorului privat european în care cere realizarea unei creșteri a eficienței consumului de combustibil de 24%.

Această economie de combustibil se dovedește a fi eficientă din punct de vedere al costurilor, adică ar putea ajuta firmele de transport să economisească în jur de 7.700 € pe an, pe camion.

Ei mai cer și o țintă de vânzări de 3% din producție până în 2025, care să oblige fabricanții auto să pună pe piață un anumit număr de camioane cu zero emisii.

Emisiile din transport reprezintă acum 27% din totalul UE și au crescut pentru al treilea an la rând în 2018. În cadrul transporturilor, emisiile provenite din transportul de mărfuri rutiere sunt în creștere, pe fondul creșterii cererii de transport. Camioanele sunt responsabile pentru un sfert din emisiile de CO2 generate de transportul rutier, iar acest lucru este de așteptat să crească cu 14% până în 2030 într-un scenariu de business as usual în care se estimează creșterea în continuare a cererii de transport rutier de marfă.

Eficiența consumului de combustibil al camioanelor poate fi îmbunătățită într-o manieră eficientă din punct de vedere al costurilor cu 43% până în 2030, se arată în scrisoare.

Mulți expeditori mari și transportatori s-au angajat deja în mod voluntar să-și reducă emisiile de carbon, fie la nivel de companie, fie ca parte a programelor ecologice de transport de marfă. Companiile și asociațiile care semnează această scrisoare, precum IKEA, Carrefour, Nestle și Unilever afirmă că sunt conștiente de responsabilitatea lor și sunt dispuse să își sporească angajamentul de a ajuta UE să își îndeplinească obiectivele ambitioase privind schimbările climatice.

”Cu cât această legislație va fi mai ambițioasă, cu atât mai mult aerul pe care îl respirăm va fi mai curat, iar România își va indeplini țintele de decarbonizare mai ușor. Nimeni nu le cere imposibilul producătorilor de camioane, doar ceea ce s-a demonstrat pe parcursul acestor negocieri ar fi complet realizabil”, spune Mihai Stoica, director executiv al 2Celsius.

Despre UNTRR și 2Celsius

UNTRR este o organizație umbrelă care reprezintă interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional și este membră a Uniunii Internaționale a Transporturilor Rutiere (IRU). Organizația a înregistrat peste 16000 de membri de la înființare – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane și este recunoscută ca partener social important al Ministerului Transporturilor.

2Celsius, organizație membră a rețelei Transport și Mediu de la Bruxelles (T&E) care militează pentru transporturi ecologice, susține această inițiativă și cere Președinției României și Ministerului Mediului, în calitate de reprezentanți ai României – stat membru care deține președinția Consiliului UE, să adopte o poziție favorabilă introducerii standardelor ambițioase formulate mai sus. E o mică parte din efortul susținut al Uniunii Europene prin care Acordul de la Paris să fie respectat conform angajamentelor.

Sursa: PR
Foto: 123rf

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*