Produse și inițiative pentru un viitor mai sustenabil

Foto: 123rf

Produse și inițiative pentru un viitor mai verde și mai sustenabil: mai puțin plastic pentru recipientele cosmeticelor, un amplu proiect local de reîmpădurire și o perdea care poate să să descompună poluanții atmosferici atunci când intră în contact cu lumina

Recipiente realizate din bioplastic

Foto: PR

Plasticul își amplifică proporțiile. În 2018 se estima că în fiecare minut echivalentul unui camion de plastic era deversat în ocean, iar până în 2050 masa totală a plasticului din oceane ar urma să egaleze masa peștilor din aceleași ape.

Compania MÁDARA anunță că pentru balsamul GROW (bazat pe extracte din ciuperca Chanterelle, bogate în vitaminele B, molecule de beta-glucan și multe componente bioactive, inclusiv antioxidanți puternici, ce protejează, stimulează și exercită o acțiune anti-microbiană) folosește un recipient din plastic vegetal, adică bioplastic, realizat din deșeuri din trestie de zahăr și așchii de molid. Acest bioplastic se numește Picea, derivat din denumirea latinească a molidului.

Plasticul din trestie de zahăr este o resursă regenerabilă, cultivată responsabil și care nu implică multe resurse. Cultivarea sa este specifică regiunilor umede ale planetei și, de aceea, irigațiile necesare sunt aproape de zero, în timp ce necesarul de apă din faza industrială este unul extrem de redus. Majoritatea plantațiilor de trestie de zahăr sunt concentrate în zona central-sudică a Braziliei, fără a avea impact asupra pădurii amazoniene. Plasticul din trestie de zahăr este acceptat pentru reciclare.

Produsele MÁDARA sunt disponibile în România prin MioBio (str. Jules Michelet, nr. 9, București).

Amplu proiect de reîmpădurire

Foto: PR

Bergenbier demarează din aprilie 2019 a doua ediție a plantărilor de brazi, ca parte a campaniei ”Te răcorești și reîmpădurești!”. Prin plantarea a încă 50.000 de brazi anul acesta, numărul total de puieți plantați de Bergenbier alături de ONG-ul EcoAssist – ”Plantăm fapte bune în România” ajunge la 100.000.

”Am găsit în Bergenbier un partener care înțelege rostul acțiunilor pe termen lung, cu impact în comunitate. Am cercetat și studiat din punct de vedere tehnic toate aspectele, astfel încât să asigurăm sustenabilitatea plantărilor, pentru a ne bucura, peste ani, de un Bergenbier la răcoarea brazilor plantați acum”, a declarat Mihai Enescu, inginer silvic, Plantăm Fapte Bune în România. 

Inițiativa se încadrează în cele mai ample proiecte de reîmpădurire și este un angajament pe termen lung pentru menținerea și îngrijirea zonelor plantate. Prima etapă a plantărilor a avut loc în aprilie 2018, când au fost plantați 50.000 de puieți de brad pentru a completa cultura forestieră din trei zone montane din vestul României.

Mai puțină poluare la interior

Foto: PR

Poluarea aerului este o problemă globală și este cu atât mai mare în metropole. Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, în jur de 90% din populația lumii respiră aer poluat, ceea ce ar putea provoca aproximativ 8 milioane de decese pe an. 

IKEA anunță că de la anul va fi posibil să reducem poluarea aerului din interior doar cu ajutorul unei perdele. Un tratament bazat pe substanțe minerale, aplicat pe suprafața materialului, permite noii perdele Gunrid să descompună poluanții atmosferici atunci când intră în contact cu lumina. 

„Pentru mine, este important să realizăm produse care rezolvă probleme actuale și care sunt relevante pentru oameni.

Materialele textile sunt folosite mult în interiorul locuințelor, iar prin lansarea unei perdele care are capacitatea de a curăța aerul, creăm soluții de purificare a aerului accesibile, care ocupă puțin spațiu și, pe deasupra, fac casa mai frumoasă” spune Mauricio Affonso, Product Developer la IKEA Range & Supply.

Timp de mai mulți ani, producătorul a redus poluarea aerului din propriile sale operațiuni, prin eliminarea treptată a produselor chimice periculoase și prin reducerea emisiilor în atmosferă. Anul trecut, compania a lansat inițiativa Better Air Now!, cu scopul de a transforma paiele de orez – reziduuri rămase în urma recoltării orezului, care sunt de obicei arse și care contribuie astfel puternic la poluarea aerului – într-o nouă sursă de materiale regenerabile pentru produsele sale. Producătorul de mobilă s-a angajat, de asemenea, ca până în 2030 să își reducă amprenta globală de carbon cu până la 70% în medie pe produs (față de anul 2016).

Eliminarea paielor din plastic

Sphera Franchise Group confirmă introducerea paielor din hârtie în toate restaurantele KFC din țară. Compania renunță definitiv la utilizarea paielor din plastic de unică folosință și face, astfel, încă un pas în direcția unui business sustenabil, cu obiectiv prioritar de reducere a impactului asupra mediului. Noile paie din hârtie sunt produse din lemn provenit din păduri administrate în mod sustenabil.

Compania își dorește să încurajeze folosirea responsabilă a plasticului de unică folosință și în rândul clienților, aceștia putând renunța la capacul de plastic asociat paharului de carton cu băutură răcoritoare, dacă iau masa în restaurant. În acest caz, și paiul din hârtie poate deveni opțional. 

În continuare, compania va urma planul anunțat încă de la finele anului trecut, prin care anunța eliminarea paielor din plastic din toate restaurantele pe care le operează, pe parcursul anului 2019. Procesul de înlocuire a debutat cu unităţile KFC România, iar până în decembrie 2019, toate restaurantele deținute de Sphera – în România şi Moldova, Pizza Hut şi Taco Bell – vor folosi exclusiv paie din hârtie.

Surse, foto: firmele citate

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*