Amprentă de carbon neutră până în 2022, pentru fiecare ceașcă de cafea Nespresso

Nespresso are o amprentă de carbon neutră în procesele operaționale încă din 2017. Acum își ia angajamentul de a neutraliza amprenta de carbon în întreg lanțul logistic și în ciclul de viață al produselor comercializate.

Nespresso își ia angajamentul ca până în 2022 orice ceașcă de cafea, atât din gama pentru acasă cât și din gama profesională, să aibă o amprentă de carbon neutră. Acest nou obiectiv ambițios vine să completeze acțiunile pe care Nespresso le-a întreprins în ultimii 10 ani pentru a-şi reduce emisiile de carbon şi a le compensa pe cele rămase prin reîmpăduriri.

“Schimbările climatice sunt parte din realitatea pe care o trăim, iar viitorul depinde de accelerarea și lărgirea obiectivelor de sustenabilitate. Astfel, ne luăm angajamentul de a ne intensifica eforturile în așa fel încât să reușim ca nu mai târziu de 2022 să le oferim consumatorilor posibilitatea de a savura o cafea excepțională, cu o amprentă de carbon neutră. O cafea realizată folosind cele mai bune și mai rare boabe de cafea, obținute în mod sustenabil. Cred sincer că, atât afacerea noastră cât și industria cafelei, pot fi forțe ale binelui în ceea ce privește acest subiect urgent şi important,” a spus Guillaume Le Cunff, CEO Nespresso.

Compania și-a atins obiectivul de a neutraliza amprenta de carbon generată de procesele operaționale (categoriile 1 şi 2) încă din 2017, iar acum își îndreaptă eforturile către neutralizarea emisiilor de carbon care apar ca urmare a operațiunilor logistice și în ciclul de viață al produselor (categoria 3).

Pentru a neutraliza integral emisiile de carbon, Nespresso va accelera următoarele inițiative: va reduce şi mai mult emisiile de carbon, va reîmpăduri zone extinse în cadrul plantaţiilor de cafea și în împrejurimile acestora și va finanța și susține deopotrivă proiecte de înaltă calitate în ceea ce priveşte compensarea emisiilor de carbon.

1.Reducerea emisiilor de carbon: Un element esențial în viziunea Nespresso este eliminarea emisiilor de carbon din întreg lanțul operaţional. Acțiunile imediate în acest sens includ:

  • Folosirea energiei sustenabile în cadrul tuturor operaţiunilor, cu ambiţia de a utiliza energie regenerabilă în proporţie de 100% în toate magazinele Nespresso şi creșterea proporției în care este folosit biogazul în procesele de producție
  • Îmbunătățirea circularității produselor Nespresso și a ambalajelor acestora: folosirea plasticului reciclat în fabricarea espressoarelor Nespresso și a aluminiului reciclat, sau a aluminiului virgin obținut prin procese cu emisii de carbon reduse, în producerea capsulelor de cafea.

2. Plantarea copacilor în cadrul plantaţiilor de cafea și în împrejurimile acestora: Copacii oferă cea mai eficientă metodă de absorbție a carbonului din atmosferă și totodată o modalitate de a investi în protejarea mediului înconjurător și de a construi un sistem regenerabil de agricultură. Plantarea copacilor poate oferi umbra necesară pentru a îmbunătăți calitatea și cantitatea recoltelor de cafea. Rădăcinile copacilor protejează solul de eroziuni și alunecări de teren și ajută la regenerarea acestuia. Cu ajutorul partenerilor de la PUR Projet, Nespresso va tripla numărul copacilor plantați în țările producătoare de cafea cum sunt Columbia, Guatemala, Etiopia și Costa Rica.

3. Accelerarea acțiunilor care au un impact pozitiv imediat (iniţiative de compensare exterioare): Nespresso va investi în proiecte menite să susțină conservarea și restaurarea pădurilor precum și proiecte prin care comunitățile de fermieri vor implementa soluţii energetice sustenabile și regenerabile.

Acest angajament de a neutraliza integral amprenta de carbon face parte dintr-o ambiţie mai mare pentru sustenabilitate ce va fi comunicată în viitorul apropiat: aceea de a proteja cafeaua de cea mai înaltă calitate, de a construi un sistem rezistent și sustenabil pentru agricultura cafelei și de a le oferi fermierilor premisele unui mod de viață sustenabil, ca parte dintr-un model de afaceri circular.

Primul sortiment de cafea cu învelișul realizat în proporție de 80% cu aluminiu reciclat

Nespresso a anunțat și lansarea pe piața locală a primelor capsule de cafea realizate în proporție de 80% cu aluminiu reciclat, ca parte a angajamentului companiei către circularitate, minimizarea deșeurilor și maximizarea reutilizării materialelor.

Aluminiul este infinit reciclabil și este unul dintre cele mai reciclate materiale din lume. Necesită mai puțină energie pentru producție decât un material din resurse virgine, astfel încât este potrivit pentru a fi utilizat într-un model de afaceri circular. De asemenea, aluminiul protejează în mod optim prospețimea și aromele cafelei de înaltă calitate, oferind o barieră perfectă împotriva oxigenului, luminii și umidității. Din aceste motive, Nespresso a utilizat întotdeauna aluminiul pentru capsulele de cafea.

Primele capsule de cafea realizate în proporție de 80% cu aluminiu reciclat sunt pentru sortimentul Master Origin Colombia. Acestea au fost introduse în luna martie a acestui an, în anumite țări, și continuă să fie lansate în restul piețelor. În România, acestea sunt disponibile la vânzare începând cu finalul lunii iulie. Până la sfârșitul anului 2021, Nespresso își propune să introducă capsule de cafea realizate cu aluminiu reciclat pentru toate sortimentele de cafea.

„Ne provocăm în permanență să îmbunătățim sustenabilitatea și circularitatea operațiunilor noastre, inclusiv modul în care obținem, utilizăm și reciclăm materialele. Introducerea capsulelor de cafea realizate în proporție de 80% cu aluminiu reciclat reprezintă un moment important, pentru care am muncit din greu alături de colaboratorii noștri.”, a declarat Jérôme Pérez, Director sustenabilitate în cadrul Nespresso.

(P)

Be the first to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată


*