Ziua era mai scurtă pe vremea dinozaurilor

Ziua era mai lunga pe vremea dinozaurilor

Acum 100 de milioane de ani, ziua avea doar 21 de ore și Pământul se învârtea mai repede.

Zilele de 24 de ore nu au fost întotdeauna la fel de lungi. Explicația oamenilor de știință este una destul de simplă. Cu sute de milioane de ani în urmă, înainte ca Luna să se formeze, planeta noastră se învârtea mai repede, iar ziua avea două-trei ore. Apoi, Luna orbita în jurul Pământului mult mai aproape, la început într-un ciclu de cinci ore, acest interval crescând datorită forței gravitaționale de-a lungul timpului.

Dr. Rosemary Mardling, expert în matematică la Universitatea Monash, explică acest fenomen printr-un exemplu mult mai accesibil. Luna încetinește rotația Pământului, așa cum o mână reduce viteza unei scaun care se învârteste. Chiar și acum, după zeci de milioane de ani, planeta noastră continuă să își încetinească mișcarea, astfel încât ziua crește cu 2 milisecunde la fiecare secol.

Pe lângă acest calcul, pentru a dovedi ipoteza că ziua avea doar 21 de ore cu 100 de milioane de ani în urmă, se ia în considerare și faptul că rata de încetinire era mai mare atunci, de aceea în vremea dinozaurilor, ziua era cu 3 ore mai scurtă. Între 250 de milioane de ani și 65 de milioane de ani în urmă, ziua a crescut de la 21 de ore la 23 de ore, pentru a ajunge în era contemporană la 24 de ore.

Foto: Shutterstock