Cum eviți ca site-ul tău să genereze avertizarea „not secure” în Chrome

not secure chrome

Printre factorii de ranking în Google se numără și protocolul HTTPS. Potrivit anunțurilor oficiale ale companiei gigant, browser-ul Chrome furnizează, începând cu anul 2017, mesaje de avertizare pentru utilizatorii care ajung pe un landing page de autentificare, care nu are însă SSL.

Află mai multe detalii despre certificatul SSL și despre cum eviți ca site-ul tău să genereze avertisment ”not secure” în Chrome.

Ce sunt certificatele HTTPS (SSL)?

Certificatele SSL asigură schimbul securizat de informații pe Internet, într-un mediu securizat. Ele sunt documente electronice care autentifică identitatea site-urilor. Acestea se folosesc pentru securizarea e-mail-ului, a cardurilor bancare, a parolelor și, de fapt, pentru orice altă informație care se dorește să rămână confidențială.

Concret, certificatele SSL realizează criptarea informațiilor înainte ca acestea să fie transmise propriu-zis către mediul virtual. Aceste detalii nu vor putea fi decriptate decât de serverele site-ului în cauză, ce oferă garanția că nu le va fura, transmite sau modifica.

Inițial, certificatele SSL au fost create cu scopul de a securiza tranzacțiile cu cărți de credit pe Internet. Conceptul cunoscut astăzi drept conexiune securizată a luat naștere în 1994 și a fost creat de către compania americană Netscape.

Implementarea protocoalelor HTTPS se dovedesc foarte utile, din mai multe puncte de vedere. În primul rând, proprietarii de afaceri în mediul online își pot proteja site-urile de atacurile cibernetice, care au devenit din ce în ce mai frecvente.

Mai apoi, conexiunile securizate contribuie la creșterea credibilității site-urilor, ceea ce influențează pozitiv rata de conversie.

Care sunt consecințele avertizărilor SSL?

În data de 8 septembrie 2016, reprezentanții Google au anunțat în mod oficial că browserul deținut de companie va începe afișarea mesajelor de avertizare cu privire la lipsa certificării SSL.

Conform comunicării, măsura urma să fie implementată din luna ianuarie a anului 2017, tocmai pentru ca proprietarii de site-uri să aibă suficient timp la dispoziție pentru a face demersurile necesare. Potrivit reprezentanților Google, avertizarea referitoare la securitatea conexiunii prezintă un risc crescut de a impacta negativ rata de conversie. Efectele deloc plăcute ar putea să afecteze deopotrivă magazinele online cât și website-urile de prezentare, blogurile etc.

Care este soluția împotriva averizării SSL?

Impactul SSL în SEO este unul major pentru orice site, motiv pentru care Google propune și câteva metode de a evita generarea avertizării legate de protocolul HTTPS.

Prima dintre măsurile propuse de către companie constă ca formularele care coletează datele cardurilor de credit să fie localizate pe pagini SSL. Aceeași regulă se aplică și pentru orice alt element de tipul <input type=password>.

Aceasta este totuși o soluție provizorie. Pentru viitor, Google recomandă mai degrabă migrarea completă a site-urilor pe SSL.

Implementarea certificatelor SSL la nivelul întregului site reprezintă o modalitate eficientă de a preveni campaniile de tip SCAM.

 

 

 

Sursă: Digital WorkForce
Sursă foto: maxpixel

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*