(P) Cinci mituri despre automobilul hibrid

FOTO: TOYOTA

Iată cele mai frecvente cinci mituri despre automobilele hibride, demontate unul câte unul.

1. Un vehicul hibrid trebuie băgat în priză

Noile modele de hibride nu au nevoie să fie ținute în priză. Energia care se pierdea înainte de câte ori frânai sau încetineai este acum recuperată printr-un sistem ingenios, numit frânare regenerativă.
Și motorul pe benzină transferă în mod automat energie la bateriile
reîncărcabile ale hibridului.

2. Bateria hibridului trebuie înlocuită
Dacă ceva merge pe baterii, te gândești că vor trebui înlocuite des și că vor fi costisitoare. Dar păstrată la un nivel de încărcare de 40-60%, bateria nichel-metal a unui automobil hibrid durează peste 100.000 de kilometri, în funcție de marcă. Bateria sistemului hibrid Toyota e proiectată să reziste pe durata întregului ciclu de viață al automobilului.

3. Hibrizii sunt complicat de condus

Din contră, sunt foarte simplu de condus. La hibrizii Toyota, trebuie doar să apeși butonul Start și pedala de accelerație. Sistemul de control este simplu și intuitiv, iar tehnologia hibrid integral este atât de avansată, încât se activează automat.

4. Hibrizii sunt scumpi

Există zeci de modele de hibrizi și alte zeci se pregătesc pentru producție, cu prețuri variabile, pentru toate buzunarele. Cel mai accesibil model existent în acest moment în gama Toyota, Yaris Hybrid, este disponibil începând de la 15.030 EURO (TVA inclus). Toyota își propune să ofere versiuni hibride pentru toate modelele sale.

5. Hibrizii sunt mașini de mică putere

Există hibrizi, precum Lexus, care depășesc 300 de cai-putere și ajung de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 6 secunde, având performanțele unei mașini sportive. Combinarea motorului pe benzină cu cel electric nu scade neapărat puterea, ci dă un control mai bun asupra consumului, a vitezei urbane și a celei de croazieră.

Motor termic

Unitatea de control a puterii

Motor electric

 

 

Hybrid Synergy Drive® sau HSD este cel mai versatil sistem hibrid integral, permițând deplasarea mașinii prin propulsia asigurată fie de motorul termic, fie de cel electric, fie de ambele. În același timp, motorul este folosit pentru reîncărcarea bateriei sistemului, care nu are nevoie să fie încărcată la priză. Motoarele funcționează în conjuncție atunci când mașina accelerează sau urcă o pantă (deci atunci când e nevoie de putere suplimentară).  De câte ori mașina frânează sau încetinește, energia este parțial recuperată – și stocată în baterie.

Mașina poate funcționa:

• în modul INTEGRAL ELECTRIC, cu zero emisii (care se activează automat la pornirea de pe loc și la viteze sub 50 km/h);

• în modul ECO (optimizând automat consumul de combustibil în funcție de condițiile de drum și stilul de condus);
• în modul POWER (util pentru a obține putere maximă).

 



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*