Înapoi la abonamente

campanie abonare NG

Editorialul redactorului șef al National Geographic și National Geographic Traveler, Cătălin Gruia

Text: Cătălin Gruia


O broșură subțire, cu o copertă austeră de culoarea teracotei, apărută în octombrie 1888, a fost distribuită celor aproape 200 de membri ai National Geographic Society (NGS). Era primul număr al publicației noastre. Peste câțiva ani, când National Geographic a început să apară lunar și să se vândă la chioșcuri cu 25 de cenți – surpriză! Nu o cumpăra nimeni…

Astfel că la vremea când Alexander Graham Bell, absorbit mai degrabă de invențiile sale decât de National Geographic, aniversa primul an ca președinte al NGS, revista era în pragul falimentului.

Bell le-a expus membrilor Consiliului Director al National Geographic Society un plan simplu: „1. să angajăm un tânăr promițător care să insufle viață proiectului nostru. 2. să renunțăm la campania de a crește circulația prin vânzarea la chioșc. Revista noastră trebuie să meargă la abonați, oameni care cred în noi și care vor să ne ajute”. Bell a avut dificultăți în a-i determina pe distinșii săi colegi să-l accepte pe post de Mesia pe un profesoraș de 24 de ani; mai ales că nu toți erau de acord cu planul său. Angajat de probă, tânărul Gilbert H. Grosvenor avea să fie eroul nostru fondator care a rămas 66 de ani la cârma National Geographic.

El a fost primul care a înțeles avantajele doctrinei Bell care stipula că oamenii nu erau atrași atât de o revistă sau alta, cât de ideea de a deveni membri-abonați ai unei societăți al cărei scop era „creșterea și popularizarea cunoștințelor geografice”. În loc să cumpere un titlu oarecare, „instalatorul, administratorul sau paznicul pot împărtăși cu oamenii de știință sau cu regii plăcerea unei expediții în Peru și pe cea a explorării Polului Sud”.

Grosvenor s-a pus pe compus scrisori. Mai întâi, le-a cerut membrilor NGS să-și recomande prietenii pentru a deveni membri. Apoi le-a scris prietenilor prietenilor… A continuat an de an, vreme de peste jumătate de secol, cât timp a fost sufletul și motorul National Geographic. La moartea lui, revista ajunsese la o circulație lunară de cinci milioane de exemplare.

Dragi cititori, dați-mi voie să fac același lucru: să vă rog să introduceți în familia noastră pe cineva drag care vrea să afle mai multe despre lumea în care trăim. National Geographic este un standard de excelență în jurnalism și o poveste magică despre descoperire, explorare și puterea imaginilor de a schimba lumea. Toți cei care s-au prins de vraja paginilor sale i-au rămas fideli, căci au descoperit aici zestrea acumulată de generații de fotografi și jurnaliști excepționali.

Cum te abonezi pe un an la jumătate de preț

Cu toți avem nevoie să înțelegem mai bine lumea în care trăim. Revista dedicată științei, explorărilor și aventurii conectează curioșii de pe întreaga planetă. Recomandă cuiva drag un abonament pe un an cu 50% reducere la National Geographic & National Geographic Traveler. Ai toate detaliile aici.

Pe copertă – Un nou-născut adoarme în brațele mamei. Foto: IDEABUG/iStock

Unde găsești revista National Geographic

La punctele de difuzarea a presei din țară, în benzinării, supermarket, Inmedio.

Poți avea ediția de noiembrie a revistei National Geographic în format digital pentru 0,99 dolari, de aici.

O poți comanda direct acasă sau la birou, prin curier, de aici.

2 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată


*