Avanpremieră revista National Geographic, iunie 2021

Foto: Remus Țiplea

Revista National Geographic – sumarul ediției din iunie 2021 • Nr. 218

Reportaje

Înapoi, la oile noastre?
Migrația în străinătate, îmbătrânirea și depopularea satelor, lipsa forței de muncă, cererea slabă pentru produsele ciobanilor au dus la reducerea drastică a numărului
de stâne din spațiul mioritic.
Text și foto: Remus Țiplea

Masacrul de la Tulsa
Furioși că o comunitate de culoare prospera la Tulsa, albii au distrus-o în 1921, într-unul dintre cele mai grave acte de terorism din istoria SUA.
Text: DeNeen L. Brown
Foto: Bethany Mollenkof

Iván Díaz, cercetător al coronamentului, se cațără în niște fagi-ai-lui-Magellan. Lipiți de un versant care îi proteja de vânt, copacii au crescut neobișnuit de înalți pentru Insula Hornos, unde cei mai mulți arbori nu îl depășesc cu mult pe Díaz. Foto: Ian Teh/ National Geographic

Copacul de la capătul lumii
Pe planeta noastră tot mai caldă, care copac crește cel mai la sud? Echipa noastră a plecat să dea de el.
Text: Craig Welch
Foto: Ian Teh

Culturi în conflict
Apicultorii maya din Mexic își văd modul de viață amenințat de culturi tot mai întinse de soia ale menoniților.
Text: Nina Strochlic
Foto: Nadia Shira Cohen

Fincantieri, unul dintre cei mai mari constructori navali din lume, repară și recondiționează la Trieste vase de croazieră și alte nave, în Arsenale Triestino San Marco, un șantier naval construit la jumătatea secolului al XIX-lea. Croazierele devenite populare în anii ’90 au adus prosperitate șantierelor navale ale orașului. Foto: Chiara Goia/ National Geographic

Irezistibilul Trieste
O nestemată prea puțin apreciată din nordul Italiei. Grație portului său, orașul pare să se bucure de o nouă recunoaștere.
Text: Robert Draper
Foto: Chiara Goia

Jurnal de fotograf

Menajeria de sticlă
Doi meșteri sticlari de secol XIX au creat modele de vietăți ale mării pentru studiu și cercetare. Azi se află în colecții de artă și figurează într-o odisee a naturii moarte.
Foto: Guido Mocafico

Explorează

Scrisoare către nava mea spațială favorită
Telescopul Spațial Fermi pentru Raze Gama vede un cosmos cu totul diferit de ceea ce percep ochii noștri.
Text: Liz Kruesi

Pericolul papagalilor
Simpaticele păsări pot deveni niște dăunători invazivi.
Text: Amy Alipio

Baterii ca fulgul
Pinguinul galben

Coptul pâinii în Pompei
Vezuviul a îngropat brutăriile, dar pâinea a supraviețuit. Acum rețeta ei a fost reconstituită.
Text: Annie Roth
Foto: Rebecca Hale

Interviu

Un spital pentru fauna sălbatică
Biologul Matei Dragomir despre munca lui de la Centrul pentru Reabilitarea Faunei Sălbatice din Focșani.
Text: Cătălin Gruia

Mioarele multe, mândre și cornute ale lui Ștefanu Bodi la Sâmbra Oilor, sărbătoarea pastorală care se desfășoară la începutul lunii mai odată cu deplasarea turmelor în zona pășunatului de vară. Foto: Remus Țiplea

Unde găsești revista National Geographic

La punctele de difuzarea a presei din țară, în benzinării, supermarket, Inmedio.

Poți avea ediția de iunie a revistei National Geographic în format digital de aici.

O poți comanda direct acasă sau la birou, prin curier, de aici.