Descoperiți Universul într-o expoziție de astronomie

Foto: Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”

Muzeul Municipiului București vă invită la expoziția de astronomie “Descoperim împreună Universul”, care are loc la Observatorul Astronomic “Amiral Vasile Urseanu”.

Noua expoziție extinde oferta Observatorului, astfel că, alături de participarea la observații pe terasă și în cupolă, și la proiecții în planetariul digital, veți avea ocazia posibilitatea să descoperiți Universul prin imagini astronomice de înaltă calitate, grafice, diagrame și explicații detaliate.

Expoziția are ca scop ilustrarea locului nostru în Univers și dezvoltă o temă secundară a explorării Sistemului Solar. Veți putea, astfel, înțelege mai bine ce ce sunt stelele și cum “funcționează”, ce este Galaxia Noastră și unde este locul nostru în ea, care sunt planetele Sistemului Solar și până unde a ajuns omul, prin misiuni cu echipaj uman sau sonde spațiale.

Masa cu ecran tactil. Foto: Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”

În ceea ce privește tehnologia utilizată în expoziție, masa cu ecran tactil va ridica vizitatorilor câteva provocări legate de cunoașterea universului, iar monitoarele cu date și imagini despre Soare, actualizate la câteva minute, vor transforma steaua noastră într-un exponat în timp real.

O hartă de mari dimensiuni va oferi informații cu privire la cel mai nou domeniu din astronomia modernă — exoplanetele. Chiar dacă privirea noastră este atrasă de planetele din sistemul solar, în prezent multe telescoape sunt folosite cu un singur scop: să descopere și să identifice caracteristicile planetelor din alte sisteme solare. Acest subiect se adaugă multor mistere și curiozități care vor putea fi explorate în cadrul expoziției.

Sursa, foto: Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”