O bicicletă în servietă

O bicicletă asistată electric care se pliază la dimensiunea unei serviete și cântărește doar 7,5 kg ar putea lua în curând cu asalt pistele de biciclete și sistemele de transport în comun din Europa, anunță un comunicat al Comisiei Europene.

Proiectul finanțat de UE, Bike Intermodal, a dezvoltat un nou prototip de bicicletă pliabilă care cântărește doar 7,5 kg. Aceasta se poate plia, ajungând la dimensiunile unei cutii de 50 cm x 40 cm x 15 cm, ușor de depozitat, transportat sau lăsat într-un colț de restaurant, bar sau cinema. Componentele prototipului sunt complet reciclabile, astfel încât bicicleta dispune de un ciclu de viață ecologic: de la producție, la utilizare și reutilizare.

„La Bike Intermodal am combinat cele mai bune practici din domeniul designului, producției și asamblării și am utilizat cele mai noi materiale existente pentru a crea o bicicletă foarte compactă, ușoară și atractivă, perfect adaptată nevoilor urbane. Sperăm că ea va încuraja și persoanele care până acum erau reticente să se urce pe bicicletă și să se bucure de libertatea pe care o oferă”, a spus Alessandro Belli de la Tecnologie Urbane, unul dintre partenerii-cheie ai proiectului și fondatorul start-up-ului nou înființat Bike Intermodal

Cu un design și proces de producție inovator, Bike Intermodal deschide drumul către o nouă generație de biciclete pliabile, care pot fi utilizate în combinație cu mașinile și mijloacele de transport în comun. Ea ar putea determina persoanele care fac naveta să renunțe la mașini, făcând orașele mai prietenoase cu mediul.

O revoluție în designul de biciclete pliabile

În fiecare an sunt produse aproximativ 135 de milioane de biciclete, iar cele pliabile reprezintă circa 2% din piață. Bike Intermodal adoptă un model de lanț de aprovizionare diferit de cel clasic din sectorul bicicletelor, inspirat de industria auto. „Am consolidat structura bicicletei prin limitarea numărului de componente și utilizarea celor mai rezistente și, în același timp, mai ușoare materiale disponibile, cum ar fi magneziul. Fiecare componentă este testată, detectabilă și poate fi reciclată”, a spus Belli.

La baza „bicicletei intermodale” stă un cadru precomprimat care se închide și se deschide cam ca trenul de aterizare al aeronavelor, făcut din aluminiu sau magneziu turnat și din cabluri de tipul celor utilizate în navigație. Pe viitor, se cercetează posibilitatea utilizării grafenului pentru a consolida cadrul și a-i reduce și mai mult greutatea. Motorul sporește mobilitatea fără a crește semnificativ greutatea bicicletei. care cântărește cam de două ori mai puțin decât o bicicletă similară neasistată electric și ocupă doar o cincime din spațiu.

Greutatea și dimensiunea bicicletei au fost optimizate cu ajutorul studiilor de teren concepute de către Universitatea din Florența și realizate de operatori ai sistemelor de transport în comun din Florența (Italia) și Ljubljana (Slovenia), pe baza unor chestionare și teste cu biciclete pliabile competitive, pe un eșantion de angajați care fac naveta, persoane care fac naveta în timpul zilei și studenți.

Dezvoltarea produsului și comercializare

Proiectul de cercetare Bike Intermodal a beneficiat de finanțare pentru cercetare din partea Uniunii Europene în valoare de 1,58 milioane de euro. De la finalizarea proiectului, start-up-ul a continuat să optimizeze designul și procesul de producție a bicicletei, obținând un prototip viabil pentru comercializare și aflându-se ân discuții pentru a-l scoate pe piață. Se estimează că o versiune fără motor a bicicletei ar putea costa 800 de euro, iar un model asistat electric 1.300 de euro. O versiune minimalistă a bicicletei (model cu pinion fix) ar putea costa doar 500 de euro.



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*