Wande și soțul ei, Mokoa, pleacă să-și caute hrana. Ea folosește un băț cu o lamă în vârf ca să scoată din pământ tuberculii – un aliment de bază al localnicilor, în special în sezonul ploios. El are un topor cu care va scoate fagurii de miere din scorburi și un arc cu săgeți, pentru apărare și vânat. Foto: Matthieu Paley

Evoluția dietei

September 9, 2014 Domnica Macri 0

Dacă am mânca precum strămoșii noștri, am fi oare mai sănătoși? Unii specialiști susțin că omul modern ar trebui să mănânce un meniu din Epoca de Piatră.  Ați putea rămâne uimiți de ce conține.

[…]

BACTERII INTESTINALE Intestinele umane sunt pline de bacterii, multe dintre ele încă necunoscute. Ne ajută să digerăm hrana și să absorbim substanțele nutritive și au rolul lor în protecția pereților intestinali. MARTIN OEGGERLI

Microbii nostri

January 9, 2013 Catalin Gruia 0

În corpul uman există de zece ori mai multe bacterii decât celule. În acest univers invizibil funcționează circa opt milioane de gene – de peste 300 de ori mai numeroase decât cele din celulele noastre. Unii dintre chiriașii noștri microbieni pot fi periculoși, dar cei mai mulți ne sunt indispensabili pentru supraviețuire. Ne ajută să digerăm hrana, ne ghidează sistemul imunitar și ne apără de microbi letali.

[…]

Fiecare punct de pe reţeaua prinsă de retina pacientului e un electrod care trimite stimuli vizuali la nervul optic, vizibil sub forma unui cerc alb în plan îndepărtat, în dreapta. Construită de către compania americană Second Sight, reţeaua, lată de 0,85 cm, are 60 de electrozi. Modelul mai vechi avea doar 16. La fel ca în cazul pixelilor camerelor digitale, mai mulţi electrozi captează mai multe detalii. Compania dezvoltă acum implanturi cu sute şi chiar mii de electrozi. Foto: Second Sight Medical Products

Bionica

April 20, 2012 National Geographic 0

Etimologie: de la bio (viaţă) + nică (din electronică); studiul sistemelor mecanice care funcţionează ca nişte organisme vii sau ca părţi ale organismelor vii.

[…]

Ţânţarul Aedes albopictus, unul din responsabilii transmiterii febrei dengue în Asia. Foto: James Gathany/CDC

În vizorul global: febra dengue

March 1, 2012 Text: Alexandra Popescu 0

În Carmona, Filipine, pauza e pe sfârşite. Elevii se bulucesc pe uşă, grăbindu-se să-şi ocupe locul în sala înăbuşită de umezeala amiezii. Doar că în locul unui profesor, din spatele catedrei îi întâmpină un grup de copii cam de clasa a cincea, ce-şi poartă cu mândrie ecusoanele care dovedesc că sunt aici într-o misiune: Mica Brigadă Dengue.

[…]

O sticlă în formă de craniu din secolul al XIX-lea avertiza pe cei ce bîjbîiau în dulapul cu medicamente asupra conţinutului său letal. Foto: Sticlă – colecţia Joan Cabaniss

12 Povestiri Toxice

November 24, 2011 National Geographic 0

Pe lîngă substanţele toxice de zi cu zi – de la arsenic la oxigen –, există 1.200 de tipuri de organisme marine otrăvitoare, 700 de peşti, 400 de şerpi veninoşi, 60 de căpuşe, 75 de scorpioni, 200 de păianjeni, 750 de substanţe toxice în peste 100 de specii de plante şi cîteva păsări cu pene otrăvitoare. În această lume otrăvită, de ce nu murim mai mulţi intoxicaţi?

1 2