Cum a apărut NG Traveler

„Nimic nu se compară cu să prezența la fața locului, senzația că trăiești tu însuți priveliștile, sunetele, emoțiile, conversațiile.”

Din culisele apariției celei mai citite reviste de călătorii din lume

Text: Cătălin Gruia

„Călătoriile sunt o parte extrem de importantă din educația noastră geografică”, spunea în 1986, Gil M. Grosvenor, președinte al National Geographic Society. „Nimic nu se compară cu să prezența la fața locului, senzația că trăiești tu însuți priveliștile, sunetele, emoțiile, conversațiile.”

Prin anii 1970, la finalul unui întreg deceniu de pipăit melcește (suntem totuși o revistă care preferă evoluția lentă, nu revoluția) National Geographic și-a redefinit politica editorială: cu multă ezitare și-a dat jos deja proverbialii ochelari cu care vedea și prezenta lumea în roz, și a evoluat dincolo de tradiționalele ei reportaje de călătorie. Totuși, unei părți a cititorilor a început să le lipsească acest gen de articole și  continuau să ceară informații despre locuri îndepărtate, pe care să le poată vizita ei înșiși. Așa apărut în 1984 Traveler – a doua revistă lansată de National Geographic Society, la aproape 100 de ani după NG.

Azi NG Traveler este cea mai citită revistă de călătorii din lume, un fenomen internațional cu redacții în WASHINGTON, D.C., LONDRA, AMSTERDAM, BARCELONA, MILANO, MOSCOVA, PRAGA, VARȘOVIA, BUCUREȘTI, TEL AVIV, CAPE TOWN, BEIJING, JAKARTA ,MUMBAI și MEXICO CITY.

Din 1984, când a fost creeata, Traveler îi inspiră pe cititori să călătorească inteligent. Scriitura și fotografia sunt de prima mână, în bună tradiție NG.

În primul număr al ediției românești, în decembrie 2008, redacția și-a precizat misiunea: Relatăm despre destinații cu personalitate și ne străduim să le ajutăm să și-o păstreze, convinși că un „spirit al locului” autentic este atât în beneficiul turiștilor, cât și al comunităților vizitate.



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*